Inventatorul român Corneliu Birtok-Băneasă a reuşit să câştige medalia de bronz la actuala ediţie a Salonului Internaţional de Invenţii Geneva 2011 cu un dispozitiv care permite creşterea puterii motorului unei maşini, în paralel cu reducerea consumului de carburant în zilele de caniculă.
Invenţia tânărului inginer auto român se numeşte 'deflector integrat pentru radiaţiile termice provenite de la motoarele cu ardere internă'. Dispozitivul impune curentului de aer care trece prin radiatorul unui autovehicul să aibă o direcţie descendentă, fără să mai intre în compartimentul motor. În acest fel, galeria de admisie şi filtrul de aer al autovehiculului sunt protejate la supraîncălzire, în special pe timpul verii.
'Deflectorul este foarte bun pe timp de vară pentru că menţine densitatea aerului crescută, se evită supraîncălzirea şi pierderile de putere ale motorului. Fără deflector, galeria de admisie şi filtrul ating 80 de grade, în timp ce folosirea dispozitivului scade temperatura la 25-30 de grade Celsius, într-o zi caniculară. Utilizarea deflectorului duce la creşterea puterii motorului şi reduce consumul de carburant', a declarat, duminică, pentru AGERPRES, Corneliu Birtok-Băneasă.
Dispozitivul creat de inginerul auto din Deva urmează să primească brevetul de invenţie de la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci.
Corneliu Birtok-Băneasă s-a remarcat în plan european, pentru prima oară, printr-un filtru de aer supra-aspirant inversat ce reduce consumul de carburant al autovehiculelor cu 15%, în condiţii de trafic urban. Filtrul de aer a fost medaliat cu aur la diverse saloane internaţionale de inventică din Europa, printre care se numără cele de la Bruxelles, Zagreb, Geneva, Bucureşti şi Iaşi.
Inventatorul român a fost recompensat cu Premiul WIPO (The World Intellectual Property Organization) la Salonul Internaţional de Inventică de la Moscova 2010 şi cu medalia de aur la Salonul Internaţional de Inventică IIFME (International Invention Fair of the Middle East), desfăşurat în noiembrie 2010, în Kuweit.
Invenţia tânărului inginer auto român se numeşte 'deflector integrat pentru radiaţiile termice provenite de la motoarele cu ardere internă'. Dispozitivul impune curentului de aer care trece prin radiatorul unui autovehicul să aibă o direcţie descendentă, fără să mai intre în compartimentul motor. În acest fel, galeria de admisie şi filtrul de aer al autovehiculului sunt protejate la supraîncălzire, în special pe timpul verii.
'Deflectorul este foarte bun pe timp de vară pentru că menţine densitatea aerului crescută, se evită supraîncălzirea şi pierderile de putere ale motorului. Fără deflector, galeria de admisie şi filtrul ating 80 de grade, în timp ce folosirea dispozitivului scade temperatura la 25-30 de grade Celsius, într-o zi caniculară. Utilizarea deflectorului duce la creşterea puterii motorului şi reduce consumul de carburant', a declarat, duminică, pentru AGERPRES, Corneliu Birtok-Băneasă.
Dispozitivul creat de inginerul auto din Deva urmează să primească brevetul de invenţie de la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci.
Corneliu Birtok-Băneasă s-a remarcat în plan european, pentru prima oară, printr-un filtru de aer supra-aspirant inversat ce reduce consumul de carburant al autovehiculelor cu 15%, în condiţii de trafic urban. Filtrul de aer a fost medaliat cu aur la diverse saloane internaţionale de inventică din Europa, printre care se numără cele de la Bruxelles, Zagreb, Geneva, Bucureşti şi Iaşi.
Inventatorul român a fost recompensat cu Premiul WIPO (The World Intellectual Property Organization) la Salonul Internaţional de Inventică de la Moscova 2010 şi cu medalia de aur la Salonul Internaţional de Inventică IIFME (International Invention Fair of the Middle East), desfăşurat în noiembrie 2010, în Kuweit.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu